Vill du ta del av nyhetsbrev från Vass Kommunikation? Signa upp dig nedan!

Från Värmlandsskogarna till takterrass i Stockholm

En av de roligaste sakerna med att arbeta på kommunikationsbyrå är att våra kunder är verksamma inom vitt skilda branscher. Det betyder att vi har förmånen att ena dagen göra research om hundfoder för att andra dagen fördjupa oss i e-handelsplattformar. Vi träffar människor från alla branscher och vi har alltid något att lära av

Systrarna som utmanar en konkurrensutsatt bransch

Måndagen den 15 maj firar kommunikationsbyrån Vass Kommunikation 2 år som företag. Vass Kommunikation drivs av två unga systrar, Helena Engström och Johanna Engström, 27 och 29 år gamla. Byrån har gjort en rekordsnabb resa med fem heltidsanställningar under det senaste året och drivs uteslutande enligt generation Z-värderingar. Vass Kommunikation (VK) har på rekordtid etablerat

Influencer Marketing

Influencer Marketing blev riktigt hett under förra året. Influencers har dock funnits på marknaden betydligt längre än så. Men under förra året upptäckte fler företag nyttan i att använda sig av influencers och de resultat man kan nå genom samarbeten med dessa. Vad kännetecknar egentligen en influencer och vad bör man som företag tänka på

Att driva företag som syskon

Vass Kommunikation drivs av Helena och Johanna, två unga kvinnor som tillsammans valde att lämna trygga anställningar för att starta eget. De är dessutom syskon och bästa vänner. Under 2015 arbetade de kvällar och helger med Vass Kommunikation för att år 2016 säga upp sig och gå all in – något som visade sig vara

Språket förändras – urvattning eller utveckling?

Svenska språket förändras hela tiden. Nya ord tillkommer och andra försvinner. Men inte bara det – det händer saker med grammatiken också, vilket brukar vara svårare att acceptera. Det som från början upplevs som felaktig grammatik övertar inte helt sällan rollen som det rätta alternativet. Allt beror på när den magiska gränsen överskrids. Vem tycker