Senaste från bloggen

VA? Lägger du fortfarande pengar på tryckta annonser?!

För oss som jobbar med sociala medier dagligen är det en självklarhet att lägga annonspengar i digitala medier – helst sociala – för det är där kunderna hänger. Och det är antagligen där du hänger flera gånger per dag också, så varför inte satsa pengar på...

Vass Kommunikation har en av Sveriges bästa företagsbloggar 2017!

Lagom till semestertider fick vi ett glädjebesked på mail – vi hade blivit nominerade till Expertvalets utmärkelse Sveriges bästa företagsbloggar 2017. Ett tecken på att vår blogg är en av de bästa i Sverige. Bara att bli nominerade fick oss här på VK att...

Digitala äventyr i Almedalen

Almedalsveckans två inledande dagar fick en flygande start med strålande sol, digitalisering, Annie Lööf och SJ-chip bland höjdpunkterna. Helena Engström och Fanny Hammarlund från Vass Kommunikation var på plats för att mingla, ta del av de senaste nyheter...

Från Värmlandsskogarna till takterrass i Stockholm

En av de roligaste sakerna med att arbeta på kommunikationsbyrå är att våra kunder är verksamma inom vitt skilda branscher. Det betyder att vi har förmånen att ena dagen göra research om hundfoder för att andra dagen fördjupa oss i e-handelsplattformar. Vi...

Sociala medier

Strategi

Hur ofta ska ni synas? Vad ska ni synas med? Hur når ni nya kunder? Vill ni ha en genomtänkt strategi för hur ert företag kan skapa mer affärsnytta genom sociala medier? Tillsammans med Vass Kommunikation arbetas er strategi fram, för att ni ska nå ut till befintliga och potentiella kunder samt medarbetare. I strategin utgår vi från ert företag samt en konkurrens- och omvärldsanalys.

Social media

Innehåll och publicering

Vi skapar engagerande innehåll till era sociala mediekanaler och sköter publiceringen. Vi producerar text, bilder, rörligt material och kampanjer. Vår uppgift är att frigöra tid åt er. Tid som ni kan lägga på det Ni brinner för. Innehållet följs sedan upp genom att vi analyserar statistik, på så sätt kan vi hela tiden optimera innehållet utifrån era kunders aktivitet.

Engagemang

Vi går in helhjärtat i projektet och arbetar aktivt för att era mål – ökad räckvidd, fler följare, ökad varumärkeskännedom etc – ska uppnås. Det innebär att vi hanterar tvåvägsdialogen och uppmuntrar till aktivitet. Vi hanterar all social kundtjänst vilket innebär att vi svarar på kommentarer och ser till att era kunder är nöjda. Vi agerar även som ett bollplank till er och ger löpande strategisk rådgivning.

Kontakta oss idag!