Senaste från bloggen

VA? Lägger du fortfarande pengar på tryckta annonser?!

För oss som jobbar med sociala medier dagligen är det en självklarhet att lägga annonspengar i digitala medier – helst sociala – för det är där kunderna hänger. Och det är antagligen där du hänger flera gånger per dag också, så varför inte satsa pengar på...

Vass Kommunikation har en av Sveriges bästa företagsbloggar 2017!

Lagom till semestertider fick vi ett glädjebesked på mail – vi hade blivit nominerade till Expertvalets utmärkelse Sveriges bästa företagsbloggar 2017. Ett tecken på att vår blogg är en av de bästa i Sverige. Bara att bli nominerade fick oss här på VK att...

Digitala äventyr i Almedalen

Almedalsveckans två inledande dagar fick en flygande start med strålande sol, digitalisering, Annie Lööf och SJ-chip bland höjdpunkterna. Helena Engström och Fanny Hammarlund från Vass Kommunikation var på plats för att mingla, ta del av de senaste nyheter...

Från Värmlandsskogarna till takterrass i Stockholm

En av de roligaste sakerna med att arbeta på kommunikationsbyrå är att våra kunder är verksamma inom vitt skilda branscher. Det betyder att vi har förmånen att ena dagen göra research om hundfoder för att andra dagen fördjupa oss i e-handelsplattformar. Vi...

Workshops och seminarium

Nedan följer de workshops och seminarium vi anordnar. Kontakta oss för mer detaljer datum och tid.

Smartbound marketing

Inbound, outbound, content marketing och sociala medier. Begreppen är många, men hur bör man egentligen agera för att få in nya heta leads via webben? Vass Kommunikation anordnar tillsammans med The Generation och Ungapped ett seminarium om hur Smartbound marketing kan lyfta er verksamhet. Vi lyfter ämnet ur tre olika perspektiv och ger våra bästa tips.

Stärk ert varumärke med digitala medier

Det är en sak att använda digitala medier – en annan att göra det effektivt. En utmaning som många företag står inför idag är att gå från att använda digitala medier som ett komplement, till att utnyttja dess fulla potential som varumärkesbyggare. Under vår föreläsning går vi in djupare på varumärkesbyggande och hur man kan stärka varumärket med en digital närvaro.

LinkedIn som affärsverktyg

För att nå ut på LinkedIn är det viktigt att konsulterna får den kunskap de behöver. Utbildningar går ofta ut på att man får information om hur man ska sälja mer, optimera profiler eller skapa större nätverk med LinkedIn. Åhörarna går ofta energiska därifrån och tänker att de ska lägga tid på LinkedIn. När de väl har kommit hem har livet kommit emellan. Därför har vi satt ihop en workshop, så att samtliga konsulter där och då får göra det som krävs.

Synliggör ditt företag på Instagram – så lyckas du!

Användningen av Instagram fortsätter att öka med raketfart i alla åldrar.
40 % av alla internetanvändare använder Instagram 2015 och det var nästan en fjärdedel, 23 %, som gjorde det dagligen. Allt fler företag väljer att synliggöra sig på Instagram. Vi går igenom varför Instagram är en framgångsrik kanal och hur den kan användas för att skapa engagemang, stärka varumärket och leda till nya heta leads.

Snapchat för företag

Med över 100 miljoner aktiva användare och 4 miljarder videovisningar varje dag är Snapchat den sociala mediekanal som växer snabbast just nu. En fördel Snapchat har mot andra sociala medier är att innehållet inte begränsas av algoritmer. Skickar du ut content når det alla dina följare. Har du content som är relevant och engagerande kommer dina följare att interagera med dig. Under vårt seminarium Snapchat för företag går vi igenom hur ni kan använda Snapchat i er marknadsföring för att nå ut till era målgrupper. Med tydliga exempel visar vi hur andra företag har lyckats med Snapchat.

Kontakta oss idag!